Morningscore: SEO-mandens forklaringsproblem og et løsningsforslag

Normalt holder jeg mig fra at poste gæsteartikler der kan fremstå som ren reklame her på siden. I slutningen af sidste år blev jeg så kontaktet af Simon, som arbejder i bureauet med det mundrette navn Morning Train. Simon skrev om deres arbejde med toolet Morningscore, som havde været ganske lang tid undervejs, og mente […]

Teknisk SEO: 4 tips til at indfri din hjemmesides fulde potentiale

De tekniske aspekter af SEO bliver hele tiden vigtigere og vigtigere, hvis man ønsker at komme til tops i de mest konkurrenceprægede brancher på nettet. Google er normalvis meget påpasselig med at løfte sløret for, hvordan dens algoritme fungerer, og alligevel har de ved flere lejligheder specifikt sat ord på et par af de tekniske […]

Linkbuilding i Sverige og Norge – udfordringer og løsninger

Et ofte tilbagevendende spørgsmål i Facebook grupper, lukkede fora og diskussioner om online markedsføring er linkbuilding i de nordiske lande. Jeg bliver overraskende ofte spurgt hvor man kan skaffe links i Norge og Sverige. Normalt får man de klareste svar direkte fra hestens mund. Men når emnet er linkbuilding i Skandinavien, så er det tyren […]

Endnu mere trafik: Sådan finder du flere og bedre søgeord

Søgeordsanalysen er en af de absolutte kongediscipliner, når det kommer til digital marketing, da de udgør fundamentet for både din AdWords og din SEO indsats. Netop derfor kan det altid betale sig at gøre noget ekstra ud af sin søgeordsanalyse. En god søgeordsanalyse skal dog ikke kun handle om at finde søgeord med høj volumen […]

Sådan fik vi 650% mere organisk trafik på 12 måneder

Jeg har længe glædet mig til at kunne præsentere burgerconnoisseur og fast Refugadeltager Emil Blücher her på bloggen Emil har i en ganske ung alder haft en alsidig karriere som iværksætter. Videoproducent, byrådsmedlem, SEO konsulent, webshopejer og aktivist mod Enhedslisten. Det var dog først da han fandt sin sande passion – rengøring – at det […]

3 vigtige faktorer i dit link-arbejde

Efter at have lavet en hjemmeside der står kniv skarpt, er det tid til at gøre Google, såvel som brugerne opmærksomme på hjemmesiden. Det er vigtigt, at have skabt en hjemmesiden med en ordentlig teknisk opbygning, inden man begiver sig ud i den eksterne del af SEO arbejdet.

Online markedsføring er vejen frem for start-ups i advokatbranchen

Advokatbranchen har længe været en af de mest profitable brancher, men også en meget konservativ branche – også i forhold til markedsføring. Det udnytter legal tech start-up’et Legal Desk, der er frontiers i kampen for at få advokatfirmaerne til at bruge online markedsføring. Simon fra Legaldesk beskriver her nogle af tankerne omkring online markedsføring inden […]

Billed-SEO – Den ultimative guide til søgemaskine-optimering af billeder

Søren Skriver har krudt i røven. Det er ikke mere end et års tid siden hans sidst bloggede hos os om sin nye webshop Bekko i artiklen 5 konkrete tips til den nyåbnede webshop, men siden da har han allerede afhændet lampeshoppen og er gået all-in på at levere SEO på den seriøse måde. Søren […]

Tager du long tail søgninger seriøst?

Tobias Ehlig er du ganske givet stødt på før. Trods sine blot 21 år har han allerede givet den gas med adskillige iværksætterprojekter og der er ingen tvivl om at han brænder for e-handel og online markedsføring. Han har tidligere skrevet hos os om online synlighed i specielle brancher, da han arbejdede med at sælge […]

Artikeldatabaser til linkbuilding og trafik

[Oversigten over danske artikeldatabaser er senest opdateret .] Artikeldatabaser er linkbuildingens Rodney Dangerfield – They Get No Respect. Jeg har aldrig selv brugt artikelkataloger og kommer heller ikke til det. Det er jammerlig kvalitet og er i bund og grund bare offentligt tilgængelige splogs. – Henrik Bondtofte I praksis kan vi betragte dem som en […]